News top

A távközlési ágazat az AAM életében 10 éves múltra tekint vissza, tevékenységünk ebben az iparágban közel egyidős a liberalizált vezetékes piaccal, illetve a magyarországi GSM szolgáltatás indulásával. Szakértőink sikeres projekteken dolgoztak együtt a magyar vezetékes- és mobilpiac meghatározó szereplőivel, valamint a magyar, makedón és román szabályozó hatóságokkal. Számos kollégánk rendelkezik több éves ágazati tapasztalattal, és a piaci igényeknek megfelelő speciális szakmai kompetenciákkal.

Részletesen

A robbanásszerű technológiai fejlődésnek köszönhetően az elmúlt 15-20 évben a távközlési és a médiapiac a gazdaság egyik legdinamikusabban változó, fejlődő ágazatává vált. Az üzletág célja, hogy szakmailag támogassa elsősorban a hazai, valamint a kelet- és közép-európai távközlési- és médiapiac szereplőit a további üzleti fejlődésben, illetve segítse a hatékonyabb belső működést. Ügyfeleink között megtalálhatók a vezetékes és mobiltelefon-szolgáltatók, infrastruktúra- és tartalomszolgáltatók, valamint az iparági szabályozó hatóságok is.

A távközlési ágazat a XXI. század fordulóján új kihívásokkal szembesül: a technológiai fejlődés a korábbi vertikális (vezetékes, mobil, kábel-tv stb.) üzletek átjárhatóságát eredményezte, és javította új külső szereplők piacra lépési esélyeit. A terjedés megtorpanásával lezárult a mobilpiac extenzív növekedési fázisa, a vezetékes piacon az egyre jobban fogyasztási cikké váló internet- és adatátviteli termékek kerültek előtérbe, míg a tradicionális telefonpiacon a lemorzsolódás növekvő aggodalmat jelent. Eközben a műsorszóró és tartalomszolgáltató cégek egyre sikeresebben szállnak harcba a távközlési bevételek megszerzéséért. Az iparági szabályozó hatóságok (ERG, NHH) a piacok versenyképességének növelése, és a fogyasztói érdekek védelme érdekében nyomást gyakorolnak a szolgáltatókra. A médiaiparág fejlődése az internet terjedésével új lendületet kapott, és a növekedés várhatóan a közeljövőben sem fog megtorpanni, sőt, fokozatos közeledés tapasztalható a média és távközlési cégek tevékenységei között.

A piac telítődésének és nyitottabbá válásának köszönhetően a cégek az ügyfélmegtartást és a belső hatékonyság fejlesztését tűzték ki célul, míg agresszív ügyfélszerzési törekvéseiket némileg háttérbe szorították. Jellemző az ágazaton belüli konszolidáció és az új termékek, technológiák folyamatos bevezetése, ami újra és újra szervezeti és informatikai feladatok elé állítja a szolgáltatókat. Az egyre szigorúbb hatékonysági elvárások pedig sok esetben a korábbi működési gyakorlat gyökeres megváltoztatására ösztönzik a vállalatvezetést.

E tényezők eredményeként számottevő igény mutatkozik a megfelelő szakmai támogatásra, ezért tűzte ki célul az AAM telekommunikáció és média üzletága az ágazatban működő vállalatok segítését problémáik gyors és professzionális megoldásában.

Az elmúlt években többek között CRM-rendszert vezettünk be, központosított beszerzési rendszert alakítottunk ki és BPR-támogatást nyújtottunk a T-Mobile, illetve a Magyar Telekom számára. Részt vettünk számlázási rendszer bevezetésében az Invitel Zrt.-nél és a Vodafone Magyarország Zrt.-nél, továbbá az NHH számára projektmenedzsment-támogatást nyújtottunk, a Pannon Zrt.-nél pedig BPR, BCP és számlázási rendszertesztet végeztünk.

Szolgáltatásaink

Kapcsolódó tanácsadói szolgáltatásaink:

  • Szervezet- és folyamatfejlesztés, komplex működésfejlesztés. Segítjük ügyfeleinket üzleti folyamataik hatékonyságának javításában, stratégiai átszervezések előkészítésében, tervezésében, végrehajtásában. Tevékenységünk kiterjed a meglévő üzleti folyamatok feltérképezésére, optimalizálására, mérhetővé tételére, valamint új szervezeti egységek kialakítására, működésük, folyamataik részletes megtervezésére, szabályzatok elkészítésére, azok oktatására, valamint a bevezetés és a változáskezelés támogatására.
  • CRM-stratégia és rendszerbevezetés. Ügyfeleinket segítjük az üzleti stratégiájukkal összhangban lévő CRM-célok meghatározásában és a CRM-stratégia kialakításában, majd pedig a stratégiai célokat legjobban támogató informatikai rendszer megtervezésében, kiválasztásában, bevezetésében.
  • Üzleti tervezési és kontrolling rendszerek: Üzleti stratégia, működés és vezetői igények alapján a követelmények specifikálása, a kivitelezés megtervezése, szakmai minőségbiztosítása, kapcsolódó folyamatok fejlesztése.

 

Kapcsolódó informatikai fejlesztési és integrációs szolgáltatásaink:

  • Informatikai rendszerek tervezése, kiválasztása, bevezetése. Küldetésünknek tekintjük, hogy segítsük ügyfeleinket a céljaik elérését leginkább támogató informatikai megoldások kialakításában, legyen szó vállalatirányításai (ERP), CRM- vagy teljes körű számlázási rendszerek bevezetéséről. Felmérjük az igényeket, elkészítjük a követelményspecifikációt, és segítünk a megfelelő rendszer megtervezésében vagy kiválasztásában. Ügyfeleink oldalán minden lehetséges eszközt rendelkezésre bocsátunk a bevezetés sikerességéhez: a projekt során - az igénytől függően - vállaljuk a projekt vezetését vagy annak támogatását, minőségbiztosítását vagy akár az ügyféloldali tesztelés tervezését, végrehajtását, vagy annak támogatását.

Kiemelt referenciáink

  • Magyar Telekom - Utasítás készítése központosított beszerzéshez- 2006-2007.
  • Magyar Telekom - MT Business services jövőbeni SMB szervezetének kialakítása - 2007-2008.
  • T-Mobile Magyarország - CRM-rendszer bevezetésének támogatása - 2004-2005.
  • Elektronikus Hírközlési Ügynökség (AEC) - Szakértői közreműködés - 2006-2007.
  • MCTI Ministry of Communications and Information Technology - Üzleti GateWay online engedélyezése és regisztrációja - 2005.
  • MobiMak AD-Skopje - Vállalati szintű BSC kialakítása - 2002-2003.
  • Hírközlési Főfelügyelet - Projektkezelési kézikönyv kialakítása és bevezetése - 2000.
  • Magyar Telekom - Szoftvergazdálkodási rendszer auditja - 2000.
  • Pantel - Részletes folyamat-feltérképezés és folyamatkialakítás a hang alapú termékekre - 2000.
  • Pantel - Számlázási rendszer tesztelés támogatása - 1999.

Ügyfeleink

Magyarország - Magyar Telekom, Pannon GSM, Pantel, Vodafone Magyarország, Nemzeti Hírközlési Hatóság, UPC Magyarország, MTM-SBS, Cellum, Fibernet, Magyar Posta, Magyar Rádió;

Macedónia - MobiMak AD-Skopje, Agency for Electronic Communication (Elektronikus Hírközlési Ügynökség);

Románia - MCTI Ministry of Communications and Information Technology

A honlap utolsó módosításának időpontja: 2017.06.27