DÁP

A DÁP törvény (2023. CIII. tv.) célja, hogy megkönnyítse az állampolgárok életét és olyan egységes környezetet teremtsen, amely elősegíti az állampolgárok, a kormányzati szervek és számos piaci szereplő között zajló interakciót a digitális térben. A DÁP középpontjában a DÁP mobilalkalmazás áll, amely eAzonosítás funkciójával lehetővé teszi az online térben történő, személyes megjelenéssel egyenértékű személyazonosítást, valamint az eAláírás funkció révén ingyenesen tesz elérhetővé az állampolgárok számára minősített elektronikus aláírást.

A DÁP az említett funkciók révén elősegíti az állami és piaci szereplők ügyfélkiszolgálási folyamatainak digitalizációját, ezáltal jelentős innovációs potenciált kínálva. A törvény értelmében számos piaci szereplő (közmű szolgáltatók, bankok, biztosítók, pénztárak, telekommunikációs vállalatok) lesz köteles 2025.06.01-től online folyamataiban az eAzonosítás szolgáltatást biztosítani ügyfelei számára, valamint elfogadni a DÁP eAláírást a már létező minősített elektronikus aláírási formák teljesértékű alternatívájaként. A DÁP által kínált szolgáltatások minden további piaci szereplő által önkéntesen is bevezethetők.

Az AAM több, mint 30 éves digitalizációs tapasztalatával, az érintett piaci szereplők működésének beható ismeretével, valamint a törvényi és a technológiai elvárások folyamatos nyomonkövetésével kiváló partner a DÁP megfelelésre való felkészülésben és a kapcsolódó megoldások tervezésében, sikeres megvalósításában.

„DÁP Readiness Assessment” szolgáltatásunk révén pontosan azonosíthatóvá válnak a szervezetre vonatkozó törvényi kötelezettségek, a megfeleléshez szükséges lépések, valamint a DÁP bevezetésével elérhető üzleti előnyök és innovációs potenciál.

Ügyfeleink